11 June 2010

TV & I - We have Issues

Che Man bought me this TV before we even got engaged long time ago. Ini mungkin termasuk dalam usaha untuk mengurat aku pada masa tu. Tapi tak kisahlah kan. It was quite a big investment at that time considering his disposal income and our relationship status at that time. Anyway, we finally got married and the TV is the only one set we have in the house.

Sesapa yang ada dalam gambar ni, jangan marah.
Ni je lah gambar TV tu yang aku ada.
Tak reti pulak nak potong gambar ni.


I posted lama dulu about this weird story – when the TV changed channels by itself when no one around. Yup! That story. But that only happened once.

Last year, the TV start buat hal lagi. Kali ni dia on and off displayed ‘contrast’, ‘color’, etc and the tuning bar will run as if someone is doing tuning or something.
.

I was thinking, “Alamak…… TV ni dah rosak pulak!”.

It was so irritating. Bayangkan lah, kita dok syok tengok CSI tetiba keluar ‘contrast’ and the tuning bar pergi kiri kanan. Pas tu keluar tah apa-apa function lagi. Menyibuk pandangan je. But we stick with this TV coz there were other things which were more important to spend on other than to replace a bulky self-tuning TV.

Two months ago, we all pindah rumah. I noticed, the TV has no more problem. Suddenly terus elok je. Sampai ke hari ni. tak pernah functions tu keluar sendiri lagi. Bagus… selamat duit kami.

About 2 or 3 weeks after that we moved in, I woke-up at nearly 3.00am coz I think I heard my son called me softly. I think he did wake me up because when I opened my eyes, he was already sitting on the bed. I wanted to ask him to go back to sleep but then I heard something………
.
.
.
.
.
.
.
.
Our TV was on!

TV ni kat living room. Kita orang dalam bilik tidur. Mungkin kah Si Aiman keluar dan buka TV? I doubt it. Pintu bilik masih berkunci dan aku tahu Aiman tak kan berani keluar bilik gelap-gelap begitu.


Betul ke bunyi TV? Siap letak tekup telinga kat dinding nak pasti kan yang aku dengar tu memang TV. Bunyinya macam suara mat saleh baca berita but I can’t catch the actual ‘news’. Pas tu aku pi dok mengedap bawah pintu bilik kot kot boleh nampak cahaya dari TV kat ruang tamu, but I saw nothing. Si Aiman pun duk menjalar depan pintu ikut aku mengedap.

Terpikir gak aku “Ntah ntah ada penyamun masuk, pas tu buka TV untuk tarik perhatian kami, so that we’ll open the room door!”. Takut gila aku memikirkan kemungkinan tu.

Pas tu si Aiman punya pandai, pergi selak langsir tingkap. Aku pun pergi jenguk jugak. Cuma nampak pintu pagar yang masih berkunci dan kereta kita orang. Takda apa-apa movement yang meragukan depan rumah. Belakang rumah tak tau la kan.

Aku tekup pulak telinga kat dinding kot-kot bunyi tu datang dari rumah sebelah kiri (rumah sebelah kanan masih tak berpenghuni). Rasanya tak. Takkan orang sebelah ni dengar berita kul 3.00 pagi kot ? Kalau ye pun, selama ni aku tak pernah dengar bunyi dari rumah tu. Nak dengar suara pun tidak, kecuali lah kat dapur bila pintu belakang kami sama-sama terbuka.

Bunyi TV masih ada lagi. Aku tak boleh kata bunyi lain. Memang betul-betul macam bunyi TV lah. Tapi takda bunyi tapak kaki ke hapa. Adalah dalam 10 minit aku tunggu.

Aku berkira-kira nak kejutkan Che Man tapi aku sendiri tak pasti dengan logiknya bunyi TV yang rasa-rasanya dari dalam rumah senditi. Later I decided to go back to sleep and hoped no penyamun in the house. Aiman made no fuss, join aku tido.

The next morning, nothing happened.

What is it with me and this TV?

Bang, bulan depan beli LCD (or LED or HD or Full HD) TV yek?

Tetiba.

14 comments:

mamacrocs said...

nampak gayanya akak lah tukang karut pertama nampak sgt tak dak kerja...tv ngko scary lah wei tetiba aku teringat cerita hantu chuky

Amy said...

Scary ok? Senak perut aku baca. Jom bang beli LCD baru hehe

bayam said...

p*n*sonic lcd tengah sale nihh..ngeh heh heh

Norliana Abdul Rahman said...

ko ni kalau citer seram mmg suka btul buat lawak kan.. sabo je aku...

*mmg aku penakut*

aishah badaruddin said...

crite kau dgn tv memang slalunya menyeramkan..
tapi best la dah ada update.. siap tukar template lagi.. :)

Nomee said...

Mamacrocs @ Baru je minggu lepas kuar citer tu dan baru first time really watched it. Seram siotttttt

Amy @ Hahaha. Mak tengok melobi baeekkkk punya.

Bayam @ Ok ok, I take note.

Konot @ Giler wei. Aku macam boleh dengar jantung aku berdegup kuat malam tu.

Aishah @ Guna template ready designed je. By the way, wanna thank you for your post on homestay kat Kuantan tu. Memang akan memerlukan homestay kat sana selalu dalam masa 3 tahun ni.

Maya Ariffin said...

Tv Nome berh**tuuu!! larikkk!!!!

"Bang nak TV baru macam nomee nak bli tu bley bang? Ape tah namenye. HD LCD LED MCD?"

Izsha said...

Hadoihh.. kalau akulah.. aku paksa laki aku azan kuat-kuat.. Kot-kot hantu ke.. Kau ni memang berani la Nomi.. (ke aku yang penakut baca cerita kau ni).

Nomee said...

Maya & Izsha @
Takde... takde... kemungkinan berhantu adalaah tipis,kemungkinan rosak adalah besar... nak TV baru jugak!

Talking about ber-hantu ni, aku ada kisah baru yang agak serba salah nak aku post kat sini. Anyway, aku draft dulu and see. Stay tune (motif suruh stay tune?)... ngeh... ngeh..

Amy said...

Aduih citer hantu lagikk? isk takpelah aku redha je baca asalkan ada update :)

Nomee said...

Amy @
Ni bukan citer hantu lah. Ni Citer TV rosak. Muahahahaha

D.N.A.S said...

Tiba-tiba teringat cite The Ring....

Daun Sup said...

Nice excuse yer nak beli flat screen tv hahahha.

Maya Ariffin said...

*garu kepala* ape aku nak bagi eskius ekk.. nak tv baru gak ney..

Nomee.. u got an award! Check it out! mana lagik.. blog aku lerr..

Your Personality is Very Rare (ESTP)

Your personality type is dominant, driven, poised, and self-aware. Only about 5% of all people have your personality, including 3% of all women and 6% of all men You are Extroverted, Sensing, Thinking, and Perceiving.