18 June 2008

In the Mood of Entertaining

Aku rimas tengok Aiman punya rambut dah panjang. I was thinking, kalau budak perempuan, boleh la aku sepit kan. Nak hantar kedai, risau dia tak boleh duduk diam. Si ayah pulak berura-ura nak botak kan terus. So untuk mengelakan dia dibotakkan, aku belasah je potong rambut dia last weekend. Surprisingly takde pula dia melasak-lasak. Agaknya takut jatuh sebab aku duduk kan dia atas kerusi tinggi.

"Huarrggggg...... lambatnya gunting rambut. Dah ngantuk ni..."


"Confirmed hensem ke ni, Ayah?"
**************************************************************************

Instead of taking Aiman jalan-jalan kat shopping mall macam selalu, kami ke Tasik Shah Alam dengan berbekalkan tikar, air sejuk, hot coffee and homemade donuts.

Dah lama betul tak ke situ. Tak sangka ramai betul manusia sampai nak paking pun susah.

Sementara aku layan berketul-ketul donuts, Che Man brought Aiman to see bangau, ikan & kura-kura. After Che Man & Aiman kenyang, we put our picnic items back into the car and brought Aiman to children play area.


"Emmmm.... cam ni rupanya Taman Tasik ye?"

"Ishk... Ishk... keras giler donut ni"

"Ibu.. ibu.. ada jaws kat sana!"

"Jaga-jaga Ayah. Orang nak gelongsor dah ni"

I know Aiman had a good time. So did his paresnts.

6 comments:

Norliana Abdul Rahman said...

terer nko potong rambut aiman eh... aku pun potong sendiri rambut balqis.. senget benget!! sib baik la rambut dia panjang and curly.. x nampak sgt.. muhehh.. tapi next time mmg aku bawak pi kedai jer la..

btw - muka aiman sebijik muka nko eh!

Unknown said...

hensemla aiman dgn rambut baru...

Anonymous said...

Nomee, aku suggest ko beli sikat with razor blade kat dalam tu (ala² untuk layered kan rambut)...kurang dari RM4 je pun (kalo beli kat kedai cam Sinma)...lagi senang nak potong rambut budak...especially rambut boys..

potong rambut girls lagi susah laaa, cik Nuwen-ku rambutnya halus bangat, lurus pulak tu...potong kat kedai paling sikit dia charge RM8.00

and definitely che Aiman looks more like ibu laaa..

pasai picnic kat Tasik, lepaih ni boleh joging la pulak...:P

Nomee said...

Konot @
Aku rasa aku terer sket la kalau potong rambut pompuan. Tu la pasal sekarang Aiman dah macam 'Temenggung Jugah'jer.. hehehe..

Rupa cam ibu dia yek? Kira sama comel al ni? muhahahaha..

Aishah @
Yes! Anak sendiri mesti kita ngaku hencem!

Bayam @
'Sikat with razor blade'? Mak aii... bunyi cam bahaya jer. Tapi tak per. Aku carik nanti kat Sinma.

Nanti kalau Aiman dah besar sket, boleh lari-lari anak, aku join nko jogging kat Tasik.

mommamia said...

nomee,i was at tasik s alam last wiken, pagi sabtu ng pagi ahad,2 hari berturut2 muka i menempek kt situ lyn irina,mana tau if after this we bum into each other boleh la tegur2 yek-aiman comellll,esp gmbr tgh ngap ngap donut tu,gerammmm!

Nomee said...

mommamia @
I know....! I've read your entry before I posted mine. Tu la I teringat nak post citer taman tasik tuh. he..he..

Hopefully next time kita boleh terempak la yek?

Your Personality is Very Rare (ESTP)

Your personality type is dominant, driven, poised, and self-aware. Only about 5% of all people have your personality, including 3% of all women and 6% of all men You are Extroverted, Sensing, Thinking, and Perceiving.