23 February 2008

Merapu Hari Sabtu Yang Tak Berapa Produktif

Lambat bangun pagi lagi hari ni. Aiman was too active last nite, he slept at 2.30am. Kesian Che Man lenguh tangan membuainya. Tak berapa lena tidur aku bila sesekali dengar Che Man marah Aiman yang tak mau tido tu.


Datang kerja lambat sket. Tak sempat breakfast kat cafe pun. Nasib baik mak mertua yang baik hati suh makan mee hoon kat umah dia pagi tadi. Tapi aku lak yang tak berapa selera. Sakit tekak. Nak demam agaknya.


Boss tak datang hari ni. Takde driver kot. Esok dia nak berangkat ke Pa***tan for business visit. Harap-harap semua yang aku arranged tu elok ler. Ada ker apa-apa lagi yang aku tertinggal nak arrange for his visit tomorrow? Ntah! Dah malas nak check. Harap-harap dia balik elok-elok la sini nanti. Jangan kena bomb ker aper ker.... For few days, aku lega sket la. Boleh aku start buat quality objective punya plan tu. Hujung bulan dah nak kena submit. Satu aper pun tak buat lagi. Emmm... kena kerja keras la next week.


Lapar pulak rasanya sekarang. Nak makan kat ner hari ni? Cafe ker? Coffee House ker? Deli ker? Apa kata lepak-lepak kat deli makan cake? Hah? Tak kan lunch makan cake jer kot?


Hari ni hari malas sedunia. Orang semua pergi beratur ambik gambar untuk 5S tadi, tapi aku tak mau. So sekarang camner? Nanti, profile aku sorang jer yang takde gambar. Aiyooo. Nak jenguk blog orang pun dah malas ni. Penat la membaca. Sebab tu menaip pulak sekarang.


Ada lagi satu jam sebelum aku boleh turun gi lunch. Pas ni browse through some newspapers sket. Tapi jangan baca M*lay M*il dulu. Kang boleh baca masa lunch. Ada sket document nak kena distribute sebelum balik. Malas nya nak gi opis orang lain la. Clerk aku cuti pulak hari ni.


Lunch sambil tunggu Che Man datang, pas tu ambik Aiman, on the way home singgah kedai runcit beli udang. Buat cucur udang untuk minum petang best gak ni. Malam nanti gi carik penghadang tangga untuk rumah mak. Semalam si bertuah Aiman dengan selamba nya panjat tangga. Nasib baik tak jatuh. Bukan salah mak. Aku yang balik extra lambat malam tadi. Mak dah kepenatan jaga anak aku yang tengah lasak tu, terlayang sekejap. Bila buka mata, Aiman dah dok relaks kat atas tangga. Ada la 6 steps. Tah bila la dia belajar memanjat tangga. We all try test lagi malam tadi. Letak dia depan tangga. Nak tengtok camna dia memanjat. Memang selamba. Berjalan lum boleh lagi, memanjat bukan main lagi. Eh..... kat mana pulak nak carik benda lah ni? Ape ker nama nya dalam English yek?


Esok Che Man kerja sampai petang. Tak best la. Tinggal berdua jer dengan si kecik nampaknya. Habis la aku kena buli. Must remember to stock-up some food items. Boleh prepare breakfast, lunch & dinner. Talking about food, this morning sudah bet with some girls yang sama berat to loose some weight in 1 month time. Leceh la. Aku suka makan. Tapi competition nyer pasal, aku kena start diet this Monday. Today takleh start. Lapar sangat ni.


Hujung minggu depan annual dinner. Theme 60s. Aku dah beli satu vibrant-colored dress. Tapi tak pasti 60s ker idak. Lantak la. Janji boleh pakai bila-bila lagi. Masalahnya, takda kasut yang sesuai ni. Perlu ker beli tonite? Apa pulak yang Che Man nak pakai ni? Kalau tanya dia, dia nak pakai 'apa yang ada jer'. Ye la. Dia bukan staff sini lagi. Tak nak la dia melaram ikut theme bagai.

Ok. Masa dah tamat. Must clear my 'out' tray. 'In' tray takper. Boleh tunggu hari Senin.

3 comments:

azwanihassan said...

Aku pun dah pasang penghadang tangga or agaknye orang panggil baby fence kot.. dah lame dah pasang maklumla umah aku tu lagi bahaya. Aku beli kat baby shop, harge die RM100. tapi hari tu aku tengok kat Tesco about RM90++, ade 2 types, plastic and besi.. aku beli besi, plastic punye lagi mahal.

Nomee said...

Wani @
Baby shop kat mana yek? Tesco mana nko tengok tu? Ada saiz ker?

azwanihassan said...

aku beli tu kat Baby shop kat Bkt Tinggi Klang. Cubela ko cari kat baby shop kat Sect 9 tu (blkg McD ngan yg dkt sederet Kedai Hj Tapah dulu tu ade kedai baby jgk). Aku tgk ari tu kat Tesco Klang. Not sure plak Tesco / Giant Shah Alam ade ke tak. Tapi cube la survey2 dulu b4 beli nanti menyesal plak bile jumpe yg lebih murah. Setahu aku takde size, sume standard sbb die bole adjust bhg atas n bwh die tu according to your tangga size.

Your Personality is Very Rare (ESTP)

Your personality type is dominant, driven, poised, and self-aware. Only about 5% of all people have your personality, including 3% of all women and 6% of all men You are Extroverted, Sensing, Thinking, and Perceiving.