26 November 2008

Syukur

I posted THIS ENTRY more than a year ago.

Tak dapat rasanya mendedahkan perkara yang sebenar atas sebab perundangan. Cukuplah aku katakan yang waktu itu ianya adalah berita buruk yang sukar untuk kami sekeluarga percayai & lalui.

Masa tu seluruh negara sedang hangat memperkatakan satu isu dalam negara. Siapa sangka yang ahli keluarga sendiri terheret sama? It was in the newspaper and on TV. Ramai pulak orang datang bertanyakan cerita di sebalik cerita.

Waktu itu, bukan lagi soal bersalah atau tidak. Ia lebih pada soal membuktikan diri tidak bersalah.

Siang malam doa dipanjatkan. Biar yang hak tegak, yang batil rebah.

Hari ni, aku terima berita manis. Ianya sangat manis sampai aku menangis sambil memanjat rasa syukur pada Yang Esa.

Semua tuduhan digugurkan pada babak akhir episod yang malang.

Tapi mengenangkan kembali setahun yang berlalu, ada juga kebaikan disebalik semua kepayahan ini. Terang lah siapa sebenarnya kawan.

Alhamdullillah.

4 comments:

Amy said...

Walaupun tak paham tentang apa, I'm glad everything went well, Normi. Alhamdulillah

Nomee said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Like Amy, aku pun tak tau cerita...but Alhamdulillah, I'm happy for you...

Anonymous said...

aku pun tatau citer... citer la weih!!! huahuahuahauh

Your Personality is Very Rare (ESTP)

Your personality type is dominant, driven, poised, and self-aware. Only about 5% of all people have your personality, including 3% of all women and 6% of all men You are Extroverted, Sensing, Thinking, and Perceiving.