11 July 2007

Argh??

PLEASE BE ADVISED THAT

THIS BLOG ENTRY

IS LOADED WITH SUMPAH SERANAH AND BLUR STATEMENT.

Yesterday

Dia : Tak jadi gi J*ka*t*. Cancel la semua arrangement.
Aku : Ok.

Today

Dia : Semalam I suruh cancel arrangment, dah?
Aku : Dah. Semua skali.
Dia : Nampaknya kena arrange balik. Sebab mungkin I jadi pergi.
Aku : Argh???
Dia : Tapi yang ni pun TAK BERAPA confirm lagi. Tokyo belum hantar confirmation lagi.
Aku : Kita tunggu confirm dulu la baru arrange.
Dia : Tak pe, tak pe. You arrange je. MESTI book business class tau.
Aku : Ok la.

(After sometimes)

Aku : Business class tarak. Habeh. You I taruk kat list menunggu.
Dia : You letak I kat economy class pun takpe...
Aku : Argh???
Dia : Tak pe. Nanti kalau tak jadi, cancel jer...
Aku : Argh?

*****************************************************

Aku nak naik lift, nak gi bawah.

Lift A lepak 1 floor below, Lift B on the way down (slow motion) from 19th floor.

Since lift A lepak lama sangat, I called it (by pushing úp'button).

So it came.

Once inside the lift, I pushed 'down'.

Mangkuk berayun! Lift A shoot-up to 19th floor.

Door opened. Takde org pun! Then, (slow motion) turun bawah balik.

Bodo punye lift! Memain ngan aku yek?

*****************************************************

At 11.00am

"Ok all auditors. Please take your audit list and re-audit your areas. I want it after lunch!"

(kepala hotak kau!)

At 11.30am

"Oh! you on duty for customer service circle hari ni kan?. Please send your report after lunch"

(mangkuk hayun!)

***********************************************

Aku : Your meeting at *** confirmed. Tmrow at 10.30am.

Dia : Good. I really need to see all of them. Anyway, I see first today.

If I can see them today, I'll talk to them, so no need meeting tomorrow.

Aku : Argh?

*********************************************

A : Skrang you dalam committee yg mane?

Aku : 5S team leader, 5S steering committee, 5S Auditor, ISO Auditor, OHSAS Auditor, Customer Service Ambassador, MOD, Sports Club Committee, ICC Team...

A : Do you want...

Aku : Aha... letak la nama aku. Come on. Make my day!

(bloody a*sh*l*!)

***************************************************

"Nomi, tolong ambik ni"

(sambil hulur satu file yg tersangat tebal)

"Nak buat ape ni?"

"Sebelum audit, you tengok-tengok kan la, apa-apa yang patut nak dibuat"

(Muka Selamba)

"Argh?"

(Dalam hati : Hoi mangkuk! Ape kena mengena ngan aku?)

******************************************

"Nomi, tolong buat ni"

(sambil hulur beberapa helai kertas)

"Aik. Bukan aku dah buat the last round ker"

"Aha... tapi Mr. G tak datang. MC. You ganti lar..."

"Ala....."

(Dalam hati: Hoi mangkuk! Takde org lain ker? Apesal aku je?)


3 comments:

rafiqaheliza said...

Hi! you ada tinggal comment kat my blog and now I melawat pulak your blog. So, u r an auditor?
Keje, keje, selagi makan gaji macam nilah. Byk yg sakit hati...Yang bestnye bila dapat gaji ujung bulan je-:)
Hey you, pls leave your comment at this one particular entry (kena carik sendiri) so u r in the running to win a prize.
Psst..i dah link u to my blog. And I love the pic of aiman's hand. Sungguh cute!

Nomee said...

Rafiqaheliza,
Thank you jenguk here.Actually, I am a Personal Assistant. But they keep sending me to various audit trainings and kena buat cam-cam audit pas tu. Cis!

Your ideas innovative sungguh. Jeles I. Petang kang I'll visit again and definitely will comment (Coz skrang boss dah start duduk bangun duduk bangun...)

Norliana Abdul Rahman said...

nomee darling.. aku nak invite nko nih.. kasik la alamat... email at norliana_ar@yahoo.com

Your Personality is Very Rare (ESTP)

Your personality type is dominant, driven, poised, and self-aware. Only about 5% of all people have your personality, including 3% of all women and 6% of all men You are Extroverted, Sensing, Thinking, and Perceiving.