08 September 2007

Ramblings

Timbangkan, Seimbangkan
  • Aku ter-lebih berat! I want to go on diet. Tapi masalah problem nya kat sini, aku memang kuat makan. Sangat-sangat sukar untuk tidak makan or makan sket. Last time, takde problem sangat - rasa dah gemuk; I exercised. But hey... skrang takut lak nak exercise. Terbukak lak my c-section camne? However, lately I found my (big-sized) jeans loose. Rerupa nya I have lost 5kg. How come? Mesti pasal jaga baby ni. Another 5kg to go.
  • Ade banyak kerje opis pending. Aku malas tahap gaban. I had briefing about audit this morning. Haram jadah aku tak paham satu bende pun. Tak teringin pun nak gi tanya balik. Naper ngan aku ni?
  • Dah lebih sebulan selsema aku masih tak baik. Sok sek sok sek - rimas gile. Dah banyak kali jumpa doctor, sampai aku malas nak gi lagi. In the evening, selalu demam. Kalau pagi elok sket (habih camne nak dapat MC?). Telan je la panadol.
  • Belikat aku sakit gile - petang je. Sangat sakit until I feel like crying. I can't event carry my handbag sebelah kanan. Sesapa tau kat mana nak urut?
  • Dah tengok gambar Erra bertunang? Tak cantek kan? - Apesal aku sibuk plak ni? Lantak kat dia la... dia yang bertunang!
  • Dah tengok video 'Ella & Jojie'? Jojie aku tak berapa perasan muka dia, tapi.. Ella... sejibik! Adik beradik tu, cameraman, the two jantans and Allah saje la yang tau.
  • Aku tengah menunggu sesuatu. Sleek, cun, compact, nice, red in color......
  • Aku tengah menunngu sesuatu. A bit bulky, comfy, nice, dark chocolate kalernye.....
  • Emmmm... should I buy baju raya now? Or should I wait till I lost few kgs? - Boleh ker?
  • I have a list of things I want for the house - stick onto my fridge. Betul kata orang. If you want someting, write it down and paste it somewhere where you can see it easily everyday. No need to read - just glance at it everyday. Now... I am going to get them one by one. How I manage to do that? When there is a will, there is a way.
  • Looking forward to meet friends this weekend. Can't wait.
  • Must have more saving! More saving! - only to spend it for Raya. *Aduh*
  • Bila nak naik gaji ni? (errrr... kerja malas!)
  • Must cook nice food this weekend. Must kemas rumah. Must move some furniture.
  • Looking forward to bagi Aiman makan myself. Selalunya, nenek dia yang bagi. This weekend is my chance - jgn lupa ambik gambar (suka hati aku la).
  • Okay. Must stop now. Must start doing that blo*dy minutes.

So? Why am I writing all these in here? Because this is my blog. Aku nyer pasal la...

No comments:

Your Personality is Very Rare (ESTP)

Your personality type is dominant, driven, poised, and self-aware. Only about 5% of all people have your personality, including 3% of all women and 6% of all men You are Extroverted, Sensing, Thinking, and Perceiving.